Скарлет Томас за българското вино

Червенокосата Ариел пише дисертация за мисловните експерименти в крайбрежен английски университет, докато наставникът й не изчезва. Тогава в местна книжарница намира копие на прокълнатата книга от автор от деветнадесети век, за която той е изнасял лекция. На всичко отгоре част от сградата, в която работят се срутва, в резултат на което в кабинета й са настанени още двама докторанти, на които отива на гости, за което й е нужна бутилка алкохол. А ето и как си го набавя:

– Е, след като не е за някоя от моите специални вечери, тогава вероятно си дошла за нещо друго?

– Мда. Чудех се дали ти е останало още от онова съмнително вино.

Точно преди Коледа Волфганг се сдоби с около трийсет бутилки българско червено вино от някакъв или някакви непознати и ми го продава по една лира бутилката. От няколко седмици не съм купувала, но трябва да занеса една бутилка у Хедър, а не ми се иска да давам петарка в магазина, когато всичко на всичко са ми останали около десет лири.

Поклаща глава.

– Съмнително? Как можеш да казваш, че виното ми е съмнително?

Разсмивам се.

– Добре де. Твоето напълно законно вино.

Погледът му се плъзва хоризонтално към един от шкафовете,

– Останали са ми няколко бутилки.

– Може ли да взема една?

– Разбира се – изважда една от шкафа. Текстът на етикета е на български, което го прави да изглежда доста убедително и, смея да твърдя, скъпо. – И как върви животът?- пита той, докато ми го подава.

– Добре- отвръщам и му давам монета от една лира. – Чудато. А… споменах ли, че прочетох книгата?

– Прокълнатата книга?

– Аха.

– Скарлет Томас („Краят на господин Y“, 2006)

Вашият коментар

