Какво знаят журналистите за живота?

Джоан Дидион (р. 1934) е американска литературна критичка, драматург и романистка. Възхвалявана за проницателните си есета, тя е написала и пет белетристични творби, най- известната от които Play It As It Lays (1970) описва американския начин на живот през ’60-те години. Еднакво добре улавя духа на времето и с антологията си с есета Slouching Towards Bethlehem (1968). Но може би най- въздействащото й произведение е мемоарът „Годината на магическо мислене“ (2005), в който изследва скръбта след смъртта на съпруга си; Blue Nights (2011) пък посвещава на дъщеря си. Заниманията й с журнализъм я водят навсякъде по света. Пише както за Vogue, така и за The New York Times. Джоан Дидиън се числи към така наречения „нов журнализъм“, който се стреми да предава факти чрез личните и донякъде измислени преживявания на репортера. Отнема й време да разбере, че всъщност преди всичко е писател.

Аз пиша изцяло за да разбера какво мисля, какво гледам, какво виждам и то какво значи. Какво искам и от какво се страхувам.

Характер- готовността да поемете отговорност за собствения си живот – е източникът, от който извира самоуважението.

Британската журналистка Кейтлин Моран (р.1975) е известна като водеща на музикално предаване по телевизията, колумнист в британския вестник „Таймс“ и феминистка. Омъжена е за колега, от когото има две деца. Винаги е имала огромно семейство. Катрин е най- голямото от осем деца. На 11 напуска местното училище, защото е прекалено строго и прекарва по- голяма част от деня в библиотеката. Не толкова се обучава вкъщи, колкото играе и пише. Скоро след като навършва 18 се изнася. Има публикуван роман, но популярността я застига заради нехудожествената й книга. „Как да бъдеш жена” (2011) печели наградата „Галакси“, както заради откровения стил и теми, така и заради заразителния образен стил с много препратки към поп културата. Следва „Морантология“ (2012), в която говори за по- лични теми. Нейният туитър акаунт е в топ 10 на най- следваните и обсъждани на Острова. Забавна и непосредствена, Кейтлин успява да обясни истинското значение на феминизма на нова публика.

Какво е феминизъм? Просто убеждението, че жените трябва да бъдат толкова свободни колкото мъжете, колкото и смахнати, мрачни, заблудени, зле облечени, дебели, оплешивяващи, мързеливи и самодоволни да са. Феминисти ли сте? Хахаха. Разбира се, че сте.

Когато една жена казва: „Нямам какво да облека!“, това, което тя наистина има предвид е, че „Тук няма нищо, за тази, която би трябвало да съм днес“.

Но с течение на годините, осъзнах, че това, което наистина искам да бъда, с всичко казано, е човек. Просто един продуктивен, честен, с който се отнасят вежливо човек.

Още: Дороти ПаркърХана Аренд, Сюзан Зонтаг, Май Шьовал, Ребека УестНора Ефрон

Алтернативи: Хънтър Томпсън („Страх и омраза в Лас Вегас : Едно свирепо пътешествие до сърцето на американската мечта“), Труман Капоти („Закуска в Тифани“), Ърнест Хемингуей („Сбогом на оръжията“), Том Улф („Мъж на място“)

Advertisements

One thought on “Какво знаят журналистите за живота?

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s